30. heinäkuuta 2016

Ihanat pelargonit


Pelargonit alkavat juuri nyt olla ihanasti kukassa. Värejä löytyy valkoisesta kirkkaanpunaiseen. Osa näistä on ollut minulla jo useita vuosia. Olen kasvattanut ne äidiltä saamistani pistokkaista.


Talven aikana muutama yleensä menehtyy. Talvetan pelargonit olohuoneessa, jossa ei ehkä ole aivan ihanteelliset olosuhteet siihen. Suurin osa kuitenkin selviytyy talven yli, ja niistä
olen ottanut pistokkaita, joten minulla on useampia kasveja kutakin lajia.


Nämä ovat kyllä siitä ihania kukkia, että kerran kukkimaan ruvetessaan ne kukkivat pitkälle syksyyn. Nytkin jokaisessa kasvissa, jopa aivan pienissä, on useampia nuppuja. Pelargoniruukkuja alkaa olla jo vähän joka puolella pihaa, mutta onneksi tila ei ihan heti lopu kesken.



 

2 kommenttia:

  1. Pelargonia on niitä parhaimpia kukkivia kukkia kesällä. Kyllä harmittaa kun vaihdoin lajia keväällä. Kun katselen kukkasiasi niin päätös mulla pitää....ensi vuonna taas kerran noita kukkia.
    Mehevän näköinen sun mustav.marja piirakkasi.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos, tuo piirakkaohje oli kyllä hyvä. Voisi kokeilla muillakin marjoilla. Noista pelargoneista osa on ollut tosiaan minulla vuosia, niin niihin syntyy erilainen suhde kuin joka kesä uusittaviin :)

      Poista